30 september 2009

Tallinn murrab innovatiivsesse tulevikku

Lugesin täna Delfi artiklit: "Elektriautode ajastu algab aastal 2009". Kui tulevikus kirjutatakse autoajalugu käsitlevates teostes suurtest murrangutest, siis üsna kindlasti mainitakse seal aastat 2009. Artiklis oli eeskujuks toodud Portugal ja seal eelisarendatav Lissaboni-Porto maantee.

Hea meel on tõdeda, et ka Tallinn on sellel suunal teinud tõsiseid edasi-hüppeid. 21. septembril avati Tallinnas, Vabaduse väljakul elektriautode laadimiskoht, seda vaatamata faktile, et Eestis on arvel vaid kuus sellist sõiduvahendit. Siiski on see tugev algus ja kusagilt peame ju alustama. Autofirmasid ja riike pigistab üha rohkem CO2 vähendamise kohustus. Vabaduse väljakul saavad Eestis praegu registreeritud elektriautod parkida aasta jooksul tasuta ning linn tasub parklas ka nende akude laadimiseks kuluva elektri eest. Lisaks kavatseb linn teha elektriautode laadimiskohad kättesaadavaks ka teistes parklates.

Uuenduslikud ideed on viimasel ajal leidnud palju toetust. 15. septembril 2009 võisime lugeda Postimehest, et Gaasibuss teeb Tallinnas esimesi ringe. Diislikütusel töötavate bussidega võrreldes paiskab gaasibuss õhku 70 protsenti vähem lämmastikoksiidi, 80 protsenti vähem süsinikoksiidi ning tahkeid osakesi ei eralda praktiliselt üldse mitte.



Elektriautode kohta leiavad huvilised rohkem informatsiooni:
Electric car 
How electric cars work?

1 kommentaar:

  1. Elektriautode kohta leiab rohkem infot: http://www.elmo.ee/Elektriauto

    VastaKustuta