22 juuni 2011

Kuidas teha propagandat?

Artikkel ilmus 22.06.11 Delfis. Loe siit.

Pühade-eelne meedia on ilmekas näide sellest, kuidas tehakse meie ajakirjanduses propagandat. Eriti hakkab silma kuidas Postimees kajastab veeru-uudises küll siniselt, aga eurodes hirmkalliks läinud Vabadussõja Võidusamba maksumust – 8 500 000 €. Summa, mis kroonides oleks olnud nii suur, et tavalugeja ei oskaks seda võib-olla isegi välja öelda (132 600 000 krooni).

See-eest aga Savisaare poja firma saare ostu kajastatakse kroonides, Äripäev ja Maaleht kajastavad, kuidas pool Salusaart maksis Savisaarele ligi miljoni (970 000 krooni, mis eurodes oleks välja näinud hulka vähemseksikas 62 180 €).
 
Kõigile teada olev fakt, et Savisaare nimi tõmbab lugejaid, on näha ka meie mõlemas suures nädalalehes, Maaleht teeb esikaane loo ja pikema reportaazhi Savisaare Salusaarest ning Eesti Ekspressil ei oleks justkui üldse enam midagi huvitavat kirjutada. Seal joonistavad moekunstnikud Savisaarest rahvariidenuku. Isegi Putini fotograafide nupu juures ei saada Savisaare nime mainimata läbi. Eks sama käib ka Postimehe lisa Arteri intervjuud Vilja Savisaar-Toomastist.

Kätte on jõudnud ajakirjanike hapukurgihooaeg. Ilusat jaani kõigile ja vahedamat sulge kirjameestele.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar